Pagina's

zondag 2 maart 2014

lentekriebels

Ottobre 3/2011 model 28 Sunny Sailor
 
Ik maakte voor mezelf uit dit stofje een kleedje, maar is tot op heden nog niet gepubliceerd omdat er nog wijzigingen moeten aangebracht worden... Lore vond het stofje zo mooi, dat ze er ook een kleedje uit wou. Geluk had ze... er was nog genoeg om bovenstaand kleedje te fabriceren! En blij is ze

Ottobre 3/2011 model 26 Rosy Posy


In dezelfde Ottobre vond ik dit model. Het bovenachterpand is hetzelfde als bovenstaande kleedje, een ander voorpand, mouwen en rokgedeelte maakte ook dit weer tot een superleuk model.
Het zigzagbandje rondom  de hals is mooi, maar minder praktisch om de rits er deftig in te krijgen vond ik. Ik sluit niet uit dat dit kleedje nog gemaakt wordt maar dan zonder zig zag bandje...





Alweer Ottobre 3/2011
Dit kleedje is ook eentje voor het betere weer waar we zitten op te wachten, maar dochterlief heeft geen geduld en wil de nieuwe kleedjes dragen. Na een paar dagen heb ik dus toch toegegeven en haar haar nieuwe kleed aangetrokken voor school, inclusief kousenbroek en souspull. Ik vond ondertussen een bijpassend geel gilet bij JBC.




Dit kleedje was al langer klaar (al sinds één van de vorige Ijverige wijven bijeenkomsten) maar bleef een beetje hangen omdat er een bijpassende legging ontbrak. Uiteindelijk heb ik de legging dan maar zelf gemaakt uit Ottobre 4/2013  Uncomplicated legging. De naam zegt het zelf, zeer makkelijk om te maken maar iets minder geslaag van model. Hier valt het niet zo op omdat het kleedje lang genoeg is en haar achterwerk dus bedekt is maar het ziet er allemaal wat "slobberig" uit... Het kleedje komt uit een knippie... Eigenlijk ging ik een bloesje maken, maar bij het overnemen van de patroon had ik dus een lijn niet opgemerkt (de afkniplijn dus voor het bloesje), vandaar is het dus de kleedjesversie geworden. In de winter met een souspull onder en in het voorjaar zal het misschien zo wel kunnen dienen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten