Pagina's

donderdag 8 mei 2014

eerste woensdag van de maand = ijverig bezig zijn

Ja, het was weer zover, de eerste woensdag van de maand en dat staat met stip genoteerd in de agenda: Ijverige Wijven avond.

Het waren geen grote dingen dit keer, vooral afwerken, kleinere projectjes... maar toch om blij van te worden. 3 uur ongestoord naaien! Er werd geflockt voor zoonlief!

:


Er werden mega slabbers afgewerkt voor zoon- en dochterlief! Ja Lore is wel bijna 6 jaar maar als je op uitstap gaat (en wij gaan dikwijls naar de zoo en Planckendael) wordt er al eens spaghetti gegeten. Tomatensaus is het laatste wat ik op haar kleedjes wil... dus grote slabbers om uit eten te gaan waren meer dan welkom! En omdat je deze niet in maxi versie zomaar vindt, maakte ik er zelf. 
Werkwijze:Ik kocht een reep badstof van 50cm en knipte deze in 4 delen. De hoeken rondde ik een beetje af en de uitsnijding van de hals nam ik over van een bestaande slabber.
Ik plaatste biais rondom van halsopening tot halsopening. Daarna bevestigde ik bovenaan het lintje er aan. Een paar leuke applicaties uit Action fleuren het geheel op!



En er werden zoals ik al eerder vertelde nog enkele geldbeugeltjes gemaakt voor de komende verjaardagsfeesten die op de agenda staan! Beide kinderen zijn hier al een keuze voor zichzelf aan het maken, dus ik vrees dat ik er nog niet genoeg heb en er nog een reeks zal volgen. Ik volgde de handleiding van By Miekk.

1 opmerking:

  1. Ik heb van de week ook zo'n portemonneetje gemaakt volgens bymiekk hare uitleg.Gemakkelijk om te maken,leuk om weg te geven.

    BeantwoordenVerwijderen