Pagina's

zondag 1 juni 2014

gestrikt jurkje

Het eerste exemplaar uit het boek 'Remi & Cosette is een feit!
Ik waagde mij als eerste aan het gestrikte jurkje (recht model). Er staat zoveel moois in dit boek, het was moeilijk kiezen! Ik kan ook nu al verklappen dat nummer twee in de maak is! Later meer hierover!
Ik maakte het uit katoen (reeds enkele jaren in mijn bezit dit stofje) maar ik merkte wel dat het gat voor haar hoofd niet zo groot was, dus heb ik toch wat bijgewerkt daar. Aan de armsgaten heb ik dan weer een neepje moeten extra voorzien, daar het allemaal wat open stond. Het zal allicht aan mijn model liggen, fijn gebouwd.... Toen ik het geheel nog eens herlas zag ik bij het zwierig jurkje dat het bovenstuk uit tricot werd gemaakt. Dat zal wel iets meer meegeven natuurlijk. Dus denk ik dat er een tweede exemplaar komt, ofwel in tricot, ofwel knip ik de rug toch in twee met ritsje...
Besluit: tevreden van het resultaat, makkelijk te maken en dochterlief heeft het goedgekeurd!
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten