Pagina's

zondag 5 mei 2013

workshop hemdje Remie en Henrie

Ik schreef het al eerder dat ik een workshopke ging volgen om een 'perfect hemdje' te leren maken. Nu een week na datum, blog ik er eindelijk over. Perfect, zo was het hemdje en ook de workshop!!!! Valerie ontving ons met open armen! De patronen lagen reeds klaar op tafel bij binnenkomst. Na de stofkeuze gemaakt te hebben, konden we er meteen invliegen! Patroon op stof spelden, uitknippen, naadjes waren inbegrepen wat ook zeer makkelijk was. Daarna kon het echte werk beginnen. Want ja, zo een volle dag workshop volgen is niet te onderschatten... hoe graag we ook met 'n allen stikken... toch was het zwoegen en waren we moe aan het einde van de dag. 5 creatieve meiden produceerden 5 mooie hemdjes tevoorschijn onder leiding van Valerie. Ik kan jullie Valerie Boone van Remi en Henri alleen maar aanraden!!!! Het was toppie!

Enkele sfeerbeelden van dit geslaagde dagje met 4 collega naaisters!!!







 
stof: Stoffen Van Leuven
 
Ondertussen waagde ik me gisteren opnieuw aan een hemdje. Ik heb de smaak te pakken! Het ging al iets vlotter dan vorige week! Voor hemdje nummer 2 moest er alweer iets meer uitdaging zijn.. zo kwam er in het rugpand een paspelke tussen en om ook fier te zijn op mijn werk... een labelke. Nog geen eigen labelke, wel eentje dat ik kocht bij Liel... een handmade labelke in de kraag...



 
stof: Stoffenspektakel Antwerpen 2013
 
Voor de kritische kijkers/lezers onder jullie, ja er ontbreekt inderdaad nog iets aan beide hemdjes.... knoopsgaten.
Ik ben zo fier op mijn werk tot hiertoe en mijn vrees voor knoopsgaten is de oorzaak dat deze er nog niet inzitten... Toch overwin ik weldra deze schrik, hoop ik mijn hemdjes niet te verknoeien...en u dan ook de volledig afgewerkte hemdjes te kunnen showen! Wordt vervolgd!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten